دانلود کتاب سه شنبه ها با موری

درباره کتاب سه‌شنبه‌ها با موری اثر میچ آلبوم

سه‌شنبه‌ها با موری با عنوان اصلی «Tuesdays with morrie» اولین بار سال ۱۹۹۷ در ایالات متحده آمریکا به زبان انگلیسی منتشرشده است. ویرایش جدید این کتاب که پس گفتاری نیز به آن اضافه‌شده است سال ۲۰۰۷ منتشر شد. سه‌شنبه‌ها با موری با گونه زندگی‌نامه‌ای و داستان فلسفی تاکنون به بیش از سی زبان مختلف ترجمه‌شده است و در ۳۴ کشور جهان به فروش می‌رسد.

 دکتر «برنی سیگل» درباره‎‌ی کتاب سه‌شنبه‌ها با موری گفته است: «این کتاب گنجینه‌ای توصیف نشدنی است. درک فناپذیری، آموزگاری بزرگ و منبعی برای روشنگری است. داشتن مرشدی که این تجربه را با ما در میان بگذارد، دستمایه فراست است.» بر اساس سه‌شنبه‌ها با موری آثار متفاوتی ساخته‌شده است. اولین بار سال ۱۹۹۹ یک فیلم تلویزیونی به کارگردانی «میک جکسون» کارگردانی انگلیسی بر اساس آن ساخته شد. اقتباس دیگری که از این کتاب انجام‌شده است نمایش‌نامه‌ای است که «دیوید اسبیورنسن»  آن را کارگردانی کرده است. در این اثر که سال ۲۰۰۲ به روی صحنه رفته است «آلوین اپستین» نقش موری و «جان تنی» نقش میچ آلبوم را بازی کرده است. این نمایش‌نامه نظرات بسیاری را به خود جلب کرد.

مروری بر فصل‌های داستان سه ‌شنبه ‌ها با موری

موری شوارتس قهرمان اصلی  رمان سه‌شنبه‌ها با موری به بیماری‌ای مبتلا شده است که کم‌کم اعضای بدنش را از کار می‌اندازد. این بیماری ذره‌ذره اعضای بدن او را از بین می‌برد و او را به‌سوی مرگ سوق می‌دهد. موری در آخرین روزهای عمرش هر سه‌شنبه جلسه‌ای با میچ آلبوم دارد که روایت هرکدام از این جلسات در فصلی از کتاب سه‌شنبه‌ها با موری آمده است.

عناوین فصل‌های کتاب سه‌شنبه‌ها با موری به شرح زیر است:

برنامه درس

دانشجو

کلاس درس

حضور

سه‌شنبه‌ی اول: درباره دنیا حرف می‌زنیم

سه‌شنبه‌ی دوم: درباره‌ی تأسف برای خودم حرف می‌زنم

سه‌شنبه‌ی سوم: درباره‌ی تأسف حرف می‌‎زنم

استاد

سه‌شنبه‌ی چهارم (از) درباره‌ی مرگ حرف می‌زنیم

سه‌شنبه‌ی پنجم درباره‌ی خانواده حرف می‌زنیم

سه‌شنبه‌ی ششم درباره‌ی احساسات حرف می‌زنیم

سه‌شنبه‌ی هفتم درباره‌ی ترس از پیر شدن حرف می‌زنیم