دانلود کتاب اثر مرکب

در مورد کتاب

مطالب ابتدایی کتاب اثر مرکب (The Compound Effect) دارن هاردی به خواننده می‌گوید که این اثری فوق العاده در مورد موفقیت است و چه چیزهایی برای به دست آوردن آن ضروری است. در جهانی که جوانان توسط رسانه‌ها بمباران می‌شوند، پیام‌ها و تصاویر زیادی درباره سریع‌ترین راه برای موفقیت و ثروت هر روز به گوش می‌رسد.

کتاب این مسئله را اذعان می‌کند و در تلاش است راه‌حل‌های بسیار ساده‌ای ارائه دهد. هاردی معتقد است: «هیچ فرمول مخفی یا سریعی وجود ندارد.» در عوض، نویسنده این کتاب بر این عقیده است روش او بر پایه ترکیب است.

این کتاب به خوانندگان نشان می‌دهد که چگونه با اجرای عادت های خوب در طول زمان، هر فردی می‌تواند به اهداف خود برسد و برنده بازی با خود شود. و اول از همه امکان این را خواهد داشت که موفقیت‌هایی را که در زندگی می‌خواهد را به دست آورد. به طور خلاصه، نتیجه حفظ عادات خوب داشتن تمرکز، انرژی و شادی است.

هاردی نشان می‌دهد که چگونه او رشد کرد و همیشه به دنبال برنامه‌ای دقیق با برای تکمیل کارهای و فعالیت‌های روزانه است. به عنوان یک نتیجه، هاردی تبدیل به فردی شد که رویکرد دقیقی برای هدفمند کردن عادات خوبش پیدا کرده بود.

با این حال، دستیابی به موفقیت لازم نیست شخصیتی مانند هاردی داشته باشید. فقط باید بخواهید آنچه را که به اندازه کافی بد است را از زندگی و خانه خود دور کنید. مهم نیست که سنتان چقدر است، هاردی در کتابش ادعا می‌کند که اگر تصمیم بگیرید که عادت ‌های بد خود را در طول زمان تغییر دهید، می‌توانید به اهداف مهم ‌تر و تأثیر گذار خود جامه عمل بپوشانید.

کتاب در شش فصل تلاش می‌کند تا تئوری نرم خود را اثبات کند و چگونگی انتخاب های بد‌ را مشخص و اینکه چگونه در طول زمان بر مردم تأثیر می‌گذارد را آموزش دهد. از سوی دیگر، او درباره چگونگی دستیابی اهداف به عادات خوب در طول زمان بحث می کند.

خلاصه کتاب اثر مرکب

«انتخاب‌های شما تنها زمانی معنی دار است که آنها را به دلخواه به رؤیاهای خود متصل کنید. انتخاب‌های شایسته و انگیزشی، همان‌هایی هستند که شما به عنوان هدف خود و هسته اصلی زندگی خود در بالاترین ارزش‌های خود تعین می‌کنید. شما باید چیزی را بخواهید و می‌دانید که چرا شما آن را می‌خواهید یا به راحتی می‌توانید آن از دست بدهید.»

«اولین گام در جهت تغییر، آگاهی است. اگر می‌خواهید از جایی که هستید به جایی که می‌خواهید بروید، باید با درک انتخاب‌هایی که شما را از مقصد مورد نظر خود دور می‌کنند، شروع کنید.»

«فرمول کامل برای به دست آوردن خوش شانسی: آماده‌سازی (رشد شخصی) + نگرش (باور / ذهنیت) + فرصت (چیز خوبی که راه را هموار می‌کند) + اقدام (انجام کاری در مورد نظر) = شانس»

«ما همه می‌توانیم انتخاب‌های بسیار خوبی داشته باشیم. ما می‌توانیم همه چیز را کنترل کنیم. این در توانایی ماست که همه چیز را تغییر دهیم. به جای اینکه غرق در گذشته شویم، باید دوباره انرژی خود را جمع کنیم، می‌توانیم از تجربیات گذشته برای حرکت‌های مثبت و سازنده استفاده کنیم.»

برای ایجاد تغییر، ما نیاز به این داریم که عادات و رفتار خوب را ایجاد کنیم، که در کتاب از آن به عنوان تکانش یاد می شود. تکانش بدین معنی که با ریتم منظم و دائمی و ثبات قدم همراه باشید. حرکت های افراطی و تفریطی، موضع های عجله ای و جوگیر شدن و عدم ریتم مناسب موجب خواهد شد که ثبات قدم نداشته باشیم و حتی شاید از مسیر اصلی دور شویم و تکانش ما با لرزه های فراوان و یا حتی سکون و سکوت مواجه شود. واقعیت رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود اینجا پدیدار می گردد و باید همیشه بدانیم هیچ چیز مثل عدم ثبات قدم و نداشتن ریتم مناسب در زمان تغییر، نمی تواند تکانش را با مشکل مواجه کند!